Moja Basta: Asparagus densiflorus 'Sprengeri'

Asparagus nakon zime provedene u staklenom potkrovlju na Kritu - star 2 godine.

Jedna od najdekorativnijih iz velike porodice sparoga je Asparagus sprengeri poreklom iz Juzne Afrike.
Asparagus sprengeri  - Photo Mira Vujic
Asparagus sprengeri  nije težak za uzgajanje u prostoru gdje je vlažan vazduh.
Asparagus star 46 godina  Photo:Sanja Milisavljevic

U stambenom prostoru baš i ne uživa previše, ali mu želju za vlagom možete nadomestiti redovnim prskanjem i stavljanjem kamenčića u podložak.
Leti ga zalivajte otprilike svaki treći dan, dok zimi, ako vam temperatura u prostoriji gdje ga držite nisu baš visoke tek jednom nedeljno.
Stavite ga na polusenovito ili svetlo mesto, veoma dobro ga uklapaju u predsoblje, ali ne na direktno sunce.
Vrlo je dekorativan u visećoj korpi ili na  stalku.
Tokom leta slobodno ga držite napolju.
Prihranite ga jednom mesečno vodom u koju ste dodali gnojivo za lisnato (zeleno) sobno bilje.
Moj Asparagus densiflorus 'Sprengeri'  @tatjana
Presadjivanje 

Asparagus presadite tek kad mu korijenčići počnu izvirivati iz saksije. On ustvari ima male bijele gomoljice i kako raste biljka tako se i oni razvijaju i debljaju. Vole biti skučeni, tako da ga nikada nemojte presaditi u preveliku vazu.
Kazu da ga treba presaditi na svake 3 godine ili kada vec gomoljice pocnu da izbijaju iz zemlje oko biljke.

Posto je saksija bila premala za Asparagus densiflorus 'Myersii' 
Ova vrsta moze da izdrzi i na suncu!
Juce sam razdvojila korencice i evo rezultata deljenja korena Asparagus densiflorus 'Myersii' -JA Izvadila sam biljku iz saksije
Asparagus densiflorus 'Myersii' @tatjana
Zatim sam pazljivo razdvojila korenje - to radite kao da seckate zemlju, polako prstima
Asparagus densiflorus 'Myersii'  @tatjana
Zatim sam pazljivo razdvojila korenje - to radite kao da seckate zemlju, polako prstima 
Dobila sam 4 biljcice [ i jednu odmah poklonila drugarici]. 
Prvo sam u saksije dodala sljunak  kao drenzni slog na dnu saksije koji ce stititi biljku od rppadanja ako je previse zalivam. Supstrat [ prvi sloj sam pomesala sa malo peska [ opet zbog drenaze].
Zatim sam dodavala supstrata toliko da biljka bude nize od ivice saksije oko 1,5 prst. Spustila biljku i dopunila saksiju supstratom.
Kada sam zavrsilas adodavanjem zemlje - prtisnula sam je kako bi se "slegla" i zalila vodom
Kazu da tek presadjene biljke nije potrebno prihranjivati narednih 9-10 dana kako bi se prilagodile novoj sredini.

Razmnožiti se može deljenjem korijenja ili semenom. 
Seme su one kuglice koje se pojave na izbojima nakon sitnih bijelih cvjetova. Morate sačekati dok pocrvene i onako malo se smežuraju, jer samo iz takvih će proklijati nova mladica i to nakon dobrih 3-4 mjeseca. Nemam pojma zašto im toliko vremena treba da proklijaju, ali tako je.*
Seme je bolje pre sadnje naklijati  -  poredjati [ tako da se ne dodiruje] u malo vate nakvasene mlakom vodom, zatim u kesicu. Kesu ostaviti na tacnu. Tacnu ostaviti na vlaznom i toplom mestu i povremeno otvarati kako se semenke ne bi ubudjale. Kada proklija posejati [ ali ne duboko] u saksiju.

Bobice Asparagusa  Photo  davesgarden.com
Ako sada iglice pocnu da opadaju prskajte ih "Etiolon".
Ako opadaju zimi, osisajte ga ostavljajuci od zemlje 2cm stabljike, smanjite zalivanje i na prolece bledi izdanci ce postati lepa biljka.**

Tips:   Asparagus voli secer. Probajte da ga zalivate sa vodom [u koju ste prethodno rastopili secera[ na 1litar/ 2 supene kasike secera]

Mira Vujic: Mart 2013 [slika dole]
ASPARAGUS u "zimovniku"
Ja asparagus osisam u jesen, jer mi nikada ne ostane lep, zelen, vec se osusi i naravno iglice opadnu. Preko zime izbiju mlade grane, koje na prolece dobiju dovoljno bodljica da izgeda lepo!
ASPARAGUS u "zimovniku" Pancevo 2013
Tatjana Dimitrijevic
Asparagus iznesen na balkon krajem Februara [ Krit 2013.]. [slika dole]
 Ja sam aparagus odnela u potkorvlje, preko zime. Krov je prekriven staklom i verovatno je to razlog sto igilice nisu otpale. Zalivala sam ga mlekom svake druge nedelje i vodom svake prve.

Cvece nakon zimskog sna na balkonu na Kirtu 2013


Izvori:
* Svet Cveca
** Mira Vijuc
*** Tatjana Dimitrijevic

4 komentara:

  1. Procitajte kako se razmnozava i gaji biljka asparagus

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Milose.
      1. Dobro mi je dosla informacija da treba krtolice odstranjivati .. mislila sam.
      da cu unistiti biljku ako ih 2/3 uklonim...
      2. Proleos sam pokusala iz semena. kuplenog da dobijem biljku .. nisam uspela i definitivno odustajem od ideje da id sama sadim...
      3. Ja ih razmnozavam, na nacin koji sam opisala u blogu i do sada mi se ni jedna biljka nije osusila.. to mi je najsigurniji nacin
      4. Ove godine imam bas puno plodova na biljkama .. ne znam da li bih mogla pokusati da ih posadim.. videcemo
      Hvala jos jednom na linku.
      Svako dobro!

      Izbriši
  2. Ja sam, do sad, drzala asparaguse u stanu i sad bih da ga iznesem na terasu, pa me interesuje da li je prerano. Do koliko on podnosi nize temperature i da li mu smeta vetrovita terasa? Hvala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ksenija, još je rano, zato što proleće kasni. Podnosi do 10stepeni hladnoću. Ne bi trebalo da mu smeta vetrovito mesto.
      Stavite ga visoko, na polusnevitom mestu.
      Srećno!

      Izbriši

Thanks for comment...
Enjoy Life!