Slikanje na staklu: Proces oslikavanja korak po korak i besplatne skice

Slikanje na staklu: Proces oslikavanja korak po korak i besplatne skice
U ovom postu ću navesti potreban materijal za oslikavanje stakla, neophodne korake procesa i dati nekilko linkova ka stranicama na kojima početnici mogu naći skice po kojima će vežbati tehniku.

Može biti da me je Iskrica, svojim postom o kompleksnosti Dekupaž tehnike inspirisala da ovako brzopotezno opišem korake oslikavanja ...
Još jednom joj se zahvaljujem što me je nasmejala od srca i uveselila mi jutro.


Danas sam pregledala svoje stare postove o slikanju na staklu iz vremena kada sam blog vodila "onako za sebe" i moram vam priznati - zabrinula sam se... Od januara sam rešila da se ozbiljinje bavim ovim blogom i evo preduzimam korake ka poboljšanju estetike i funkcionalnosti mog dragog blogića.

Bilo mi je žao da brišem stare postove, jer su veoma čitani - te sam odlučila da ispravim slovne greške (moja večita i nepopravljiva slabost. Izvinjavam se svima i u buduće zbog toga.), da odaberem i napravim sliku koja će biti dovoljno pristojna da se podeli na društvenim mrežama  i da na stranici gde postavljam postove na temu DIY umesto teksta naslova, postavim slike postova...
Da li vam se dopada vrh stranice DIY?
E tako cu udesiti sve stranice na blogu .. da imaju klikabilne slike tj. slike, na koje kada se klikne, odvedu čitaoca do konktretnog posta ... Pokazaću vam to, samo da zavšim taj posao ...

U ovom postu ću, ipak, završiti objašnjavanje celokupnog procesa oslikavanja stakla.

Potpuno sam izgubila iz vida da sam pisala o tome kako treba pripremiti materijal, šta je sve potrebno od alata,  pisala o konturama i o bojenju, ali nisam zaokružila priču.
Nisam opisala proces oslikavanja stakla od početka do kraja.

Slikanje na staklu, potreban pribor
Potreban materijal za početak 

Potreban materijal:

  • boje za staklo (ako želite da bojite),
  • boja u tubi za konturne linije,
  • tanke četkice, 
  • alkohol (za čišćenje stakla), 
  • aceton ( za brisanje četkica i grešaka), 
  • staklena posuda ( koju oslikavate), 
  • stare novine ( da začtite sto i stolnjak od boja), 
  • paprini ubrusi, sklapel (ili turpija za grebuckanje grešaka),
  • papir za skiciranje (ako želite da imate skicu, a ne da slikate iz glave),
  • olovka (za pravljenej skice),
  • malo vate (za brisanje četkice acetonom),
  • štapići za uši (za brisanje grešaka prilikom crtanja. Može/ne mora.)
  • makaze
  • selotejp
  • probna staklena površina (stara teglica) za proveru boja. Može/ne mora.

 

Postupak bojenja stakla


1. Operite posude i ostavite da se osuše
2. Odstranite kamenac i tragove deterdženta papirnim ubrusom koji ste natopili alkoholom.
3. Ostavite da se osuši.
4. Odlučite se za motiv koji želite da slikate u zavisnosti od oblika, veličine i namene posude. 
(Ovo je kod mene najduži proces i može da traje danima ... pretpostavljam da, se to pretvori u rutinu kada neko već postane iskusan u ovom zanatu ... a možda i ne postane rutina, jer je to ipak stvar inspiracije, mačte, volje, osobe kojoj je namenjen. 
Ako slikam nešto za poklon, onda razmišljam o karakteru te osobe, o nameni predmeta, o tome kakve boje preovladjuju u stanu, da li voli šarene motive ili apstrakciju ... Uglavnom nakon osmišljavanja motiva i boja koje ću primeniti, sve ostalo ide lako i brzo.)
5. Izmerite dužinu, dubinu, obim (širinu posude), zapišite i iscrtajte kvadrat sa izmerenim dimenzijama na papiru. Isecite taj kvadrat.
6. U kvadratu skicirajte motiv. 
Ovaj korak je potreban, kako bi bili sigurni da motiv neće biti preveliki, za čašu na primer. 
7. Možete iseći (obrezati) makazama motiv blizu kontura ili ka ostaviti u kvadratu.
8. Kvadrat ili motiv koji ste obrezali ubacite u posudu (unutar posude) sa stranom na kojoj je skica ka spolja, kako bi videli crtež. 
Ovako ujedno možete da odredite i da li vam se dopada veličina motiva i mesto na kome ste odredili da će motiv biti. Kada slikate čašu pazite da obojena površina ne bude blizu ivice, da je ne bi doticale usne onoga ko pije iz nje.
9. Kada pozicionirate motiv tamo gde će biti crtež na posudi, pričvrstite ga selotejpom sa unutračnje strane.

Pocetak porcesa oslikavanja stakla
Skica na papiru unutar flaše

10. Proverite, da li ste ostavili otiske prstiju na posudi i prebričite je još jednom alkoholom. 
11. Na probnom papiru ili nekoj staklenoj površini koja vam ne treba. Proverite pritisak koji je potreban da  iz tube izlazi boja za konturu ( koja je u tibi ili u plastičnoj bočici).
12. Oslikajte konturne linije. 
13. Ostavite da se osuše najmanje 2 sata. 

Konturne linije na čaši
Iskcrtane konturne linije na čaši

14. Kada su se konturne linije osušile, krenite sa popunjavanjem površina uokvirenim konturnim linijama tj. počnite proces bojenja. Pre nego što otvorite bočicu sa bojom, malo je prodrmajte, ali je nemojte mućkati, jer će se stvoriti mehurići i praviti vam porbleme pri bojenju, a kasnije će se sa tih mesta boja veomalako skinuti.
15. Kada ste obojili sve što ste želeli ostavite da se boja na staklu suši 12 - 24 časa.
16. Kada se boja osuši, ubacite staklene posude u rernu. 
17 Uključite rernu na 160 C i pecite 45 minuta
(Kod nekih proizvođača boja, postoji uputstvo: koliko stepeni i koliko minuta je potrebno da bi se boja fiksirala na staklu.)
18. Kada prođe 45 minuta, isključite rernu i ostavite da se ohladi. Ne vadite staklo iz nje, jer će pući. Ostavite staklo u rerni dok se ne ohladi. 
19. Kada se rerna ohladi, izvadite staklo i ako je još toplo ostavite ga još malo da se hladi. 
20. Prebrišite svoje delo alkoholom kako bi odstranili otiske prstiju 

Slikanje na staklu: Proces oslikavanja korak po korak i besplatne skice
Set oslikanih čaša i flaša za vino.
Fotografišite i pohvalite se drugarima na Facebook-u.

Video koji prikazuje tehniku bojenja gelom 
(početak je odličan primer kako se postavlja skica ) pogledajte  


Održavanje oslikanog stakla


Imam iskustva sa transparentnim bojama. Iako sam u međuvremenu kupila i akrilne ne transparentne , joč uvek ih nism akoristila, te vam ne mogu reći o njima ništa. 

Ako se čaša koristi svakodnevno, ali bukvalno svakodnevnio i pere, boje ostaju na njoj oko jedne godine. 
Ako se koristi samo u retkim prilikama, boje ostaju (pošto se slikanjem bavim samo godinu i par meseci).. mogu reći samo da .. ostaju.
Ako su oslikani predmeti ukrasni i retko se peru, poput svečnjaka, ogledala (delova koji su oslikani), posuda za ačine, držača za olovke, bombonjera, saksija ... Boja ostaje dugo ...

Pranje - ne, nikako u mašini sa posuđe, ne nikako strugati sunđerom, ne nikako vrućom vodom. 
Dakle, hladna ili vrlo mlaka voda i deterdžent i blago trljanje prstima će biti sasvim dovoljno da očuvate vače oslikane staklene stvari.
Nemojte trljati oslikanu površinu.

Uputstvo za održavanje obavezno prenesite i drgim bićima kojima darujete nešto što ste oslikali, kako ne bi bili u prilici da sledećeg puta vidite masakriran rad u koji ste uložili toliko ljubavi i energije. 
Govorim iz ličnog iskistva - o kako sam bila tužna kada sam videla polu providne , polu crvene makove koi su izgubili na nekim mestima konturu ... eto šta se desi kada neko umesto da sluša uputstvo za upotrebu posmatra dečka za susednim stolom ...  Sledeći put ću joj odštampati uputstvo na poleđini fotografije nekog zgodnog dase ... sigurno će obratiti pažnju :) 

Dragi moji čitaoci, ako imate pitanja postavite ih
Ako imate iskustva podelite sa nama ovde u komentarima. 
Ako mislite da je ovo korisna priča, podelite je sa prijateljima na društvenim mrežama

Ako želite da vežbate ruku i otkrivate tajne boja evo nekoliko linkova sa kojih možete preuzeti besplatne šablone.

c) motivi sela i motivi za decu motivi

Pozrav iz pustinje ...
Tatjana

Ttajana u potrazi za Malim Princem
U pustinjama Arabijskog poluostrva flasa i ja 


Broj komentara: 9:

  1. Treba vežbati ruku na kamenu. Puno korisnih saveta, vrlo koristan post!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Malo drugacije je na kamenu. Ima post o tome na stranici DIY. Kada crtam na kanemu , ne koristim outliner, ni skicu. Vec iscrtam ovlas obrise , a detalje radim iz glave ... a na staklu ipak moram da imam na papriu , zbog oblika posude i gubljenja perspektive ...
      Hvala ti za komentar i podrsku.
      Zelim ti srecno prolece :)

      Izbriši
  2. Baš lijepo,divno. Korisno. Hvala na postu. Obožavam ovakve stari a nikad da se osmjelim da probam... pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovaj blog je stvarno nepresušan izvor informacija! Kao da si znala šta me zanima :) Odličan post,odlični saveti! Hvala puno na nesebičnom deljenju znanja!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Jelena ,
      znas kako ja razmisljam . i ja sma sve sto sam naucila naucila preko interneta zahvaljujuci tome sto je neko objasnio, postavio, snimio - i nekako osecam zadovoljstvo da nastavim taj lanac pozitivnosti i da podelim znanje.
      To vidim kao izraz zahvalnosti prema onima od kojih sam ja naucila nesto da radim.
      A na srpskom jeziku nema bas puno toga, kao na engleskom .. pa je to jos jedna podsticaj vise ...
      Hajde javi nam kada napavis nesto da uzivamo zajedno.
      Veliki pozdrav do mene :)

      Izbriši
  4. Hvala ti, sad znam gde sam grešila, jer mi se dešavalo da se boje brzo skinu. U pitanju su mehurići i pečenje, koje je kod mene trajalo kratko. Neki su mi govorili da nema potrebe peći, da boje stoje, ali sam prestala da radim vitraže baš iz tog razloga. Nisam htela da prodajem ljudima nešto što će se skinuti prilikom prvog pranja. Primetila sam da mi se najbrže skida crna kontur pasta, a da se srebrna najduže zadržava.

    Hvala ti još jednom i drago mi je da sređuješ blog, da si aktivna, jer volim tvoje postove, a znači i da uživaš u blogovanju, što me posebno raduje, jer sam ja postala mnogo bolja u tome što radim, zahvaljujući blogovanju. A i što je najvažnije, stekla sam prijatelje.

    OdgovoriIzbriši
  5. Iskrice, kada se preselim u Atinu moram jos da utvridm , kako se boje ponasaju ako ih "prelakiramo" posebnim lakom .. i to cu opisati.
    Takodje ni ja nisam zelela da prodajem, iz istog razloga [ nepoznavanja ponasanja materijala] i svakom ko je zeleo da kupi ja bih poklonila set koji mu se dopada.
    A zelim da se bavim time i da prodajem rukotvorine [ izmedju ostalog zato sto bi tada mogla da se "razmasem" mastom], i da radim u vecim kolicinama i raznoliko. To zaista lep, unikatan i korstna poklon.
    Volim da dok stvaram mislim na osobu kojoj darujem - jer sam puna pozitivne enrgije koja se prenosi na rad.
    Vreme rukotvorina je pocelo i mi imamo sta da ponudimo...

    Da radim na blogu i super je sto sam pocela da pisem o dizajniranju bloga, objasnjavajuci - eto ucim i sama kako da ga poboljsam, a nadam se da cu pomoci i drugima.
    Blogovanje definitivno ispunjava i pomaze da se pronadjemo, uzivamo u druzenju i napredujemo. Divno je.
    Citamo se iz Atine za nedelju dana.
    Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  6. Zdravo Tatjana :)
    Oduševljena sam ovim blogom i usudiću se da probam ovo oslikavanje na staklu,nakon tvog detaljno opisanog postupka :)
    Jedino što me interesuje,jeste nešto više o bojama.Videla sam da se radi o transparentnim u bočicama i akrilnim,netransparentnim.Jesu li te u bočicama za višenamensku upotrebu? Da bih znala gde i kako da ih pronađem,obzirom da živim u Nemačkoj.
    Pozdrav! Danijela

    OdgovoriIzbriši
  7. Postovanje hvala na divnom objasnjenju. Samo me zanima kako npr ako slikam po flasi da izvadim skicu iz nje. Hvala...

    OdgovoriIzbriši

Thanks for comment...
Enjoy Life!