Uskrs: Mermerna jaja

Uskršnja jaja ukrašena na ovaj način su moja omiljena.

Uskrs: mermerna jaja


Dan pre farbanja, sam izvadila jaja iz frizidera i ostavila ih na sobnoj temperaturi, kako ne bi popucala pri barenju. Takodje pri barenju ukljucite ringlu na "najtišu vatru".
Možda je to tajna sto mi nijedno jaje nije popucalo [osim onog jednog sto mi je ispalo iz ruke]
...
Ujutru na Veliki Petak sam prošetala po okonim bastama i ubrala biljčice i travke za koje mi se učinilo da ce "dati" interesantu šaru pri farbanju jaja.
Frabanje Uskrsnjih jaja - MERMERNA i sarana travčicama:

Potreban materijal za ukrasavanje uskrsnjih jaja
Potreban materijal sam pripremila.
Očistim jaja od nečistoca vodom sat vremena pre početka.

1. Iseckam na sitne kockice ljuske belog, crvenog i crnog luka.
2. Umocim jaje u vodu i uvaljam u kockice ljuski od luka.
Ako želim da mermerna jaja imaju i saru nekog cvetića ili travčice onda gledam da na jajetu bude manje ljuskica, kako bi cvetić dosao do izražaja.
Malo umočim i cvetic u vodu kako bi ostao prilepljen uz jaje i
Iseckala ljusku crnog, crvenog i belog luka, pomesala. Jaje u vodu pa u ljusku.
Iseckala ljusku crnog, crvenog i belog luka, pomesala. Jaje u vodu pa u ljusku.
3. uvijem dobro u najlon čarapu, pricvrstim i zavežem koncem krajeve parčeta čarape ili u džak [od krompira]
Postupak ukrasavanja uskrsnjih jaja - mermerna
Moj Manoli drži jaje sa ljuskama u džaku od krompira
4. ovako oblozena jaja stavim da se kuvaju u hladnoj posoljenoj [2 kasikice] i sirce [4 kašike] na veoma niskoj temperaturi [1 od 3]
kuvaju u hladnoj posoljenoj [2 kasikice] i sirce [4 kašike] na veoma niskoj temperaturi [1 od 3]
Jaja u vodi sa solju i sirćetom.
5. nakon što voda prokuljuča kuvam još 15 minuta,

Uskrs: Mermerna jaja
Ovako izgleda voda nakon kuvanja, jer je lukovica posila boju.
6. izvadim jaja da se ohlade sa sve čarapom [ne vadim jaja iz čarape, jer proces ukrašavanja još nije gotov],
Uskrs: Mermerna jaja
Jaja izvaditi i ostaviti da se prohlade
7. propremim boju,
 [Boja koju sam kupila može da se rastvori i u hladnoj i u vrućoj vodi. Ja sam  boju sipala u hladnu vodu i promešala  i ubacila jaja i ostaviti dok ne dobiju željenu boju]
Uskrs: Mermerna jaja
U razmućenu boju sam dodala ona kuvana jaja i čekala sat vremena da  bi bila bila jača.
8. malo pritiskam  paprinim ubrusom da se ne cedi boja, skinem čarapu i odvojim [papirom, pincetom, prstima] lukovice
Ne noktima, jer će se skinuti boja, odnosno ostaće linijice!
Uskrs: Mermerna jaja
Jaje nakon nakon skidanja carape/ dzaka. Ljuska od luka je ostala na jajetu. 
9. Vaticom natopljenom u ulje premažem jaja, obričem ih papirnim ubrusom da ne bi ostale dlačice od vate.
Uskrs: Mermerna jaja

10. dekorišem korpicu, uživam u šarenilu i čekam nedelju

Hristos Vaskrse!

Uskrs - Ukrasavanje uskrsnjih jaja
Uskrs 2013. Prvi put sam farbala jaja.

Usksr 2014 - Ove godine sam farbala i u zelenoj boji - divne su


OBIČAJI ZA VASKRS
http://tatjanadimitrijevic.blogspot.gr/2013/05/obicaji-za-vaskrs.html
Farbanje uskrsnjih jaja u lukovini
http://tatjanadimitrijevic.blogspot.gr/2013/05/farbanje-uskrsnjih-jaja-u-lukovini.html
Ukrasavanje uskrsnjih jaja: salveta i belance
http://tatjanadimitrijevic.blogspot.gr/2013/05/ukrasavanje-uskrsnjih-jaja-salveta-i.html

1 komentar:

Thanks for comment...
Enjoy Life!