Recept: Pasulj corbas'

Njegovo velicanstvo PASULJ
Mojoj sreci nije bilo kraja kada sam konacno pronasla nesto slicno suvom mesu, ovde na Kritu, i resila da konacno skuvam moj dragi pasulj.
Meso koje koristim je vrsta prsute - tako je zovu.
Nista nalik suvim rebarcima ili kolenici nisam uspela da nadjen ni nakon 2 godine provedene na Kritu.
Onima koji zive u inostranstvu i nemaju mogucnost da nabave "pravo" meso  predlazem da ne odustanu, vec da pronadju neko dimljeno meso, kobasice i slanine... ukus jela se ne menja.
Molim vas da mi ne zamerite na ne poznavanju vrsta mesa i mesnih poslastica, jer nisam bas neki obozavalac mesa.
I ovde mi meso sluzi samo da da pravi smek jelu.
A sada recept za corbast pasulj:

Potrebno za 4 osobe:
400 gr pasulja
ulje [toliko da prekrije dno serpe]
1 glavica luka
2 dimljene kobasice
dimljene slanine po zelji
 neke vrste prsute ili neke vrste dimljenog mesa
1 sargarepa
1 crvena parika
2 kasikica vegete
1/2 kasikice soli
1 lovorov list [ ne mora]

Zaprska:
1 varljaca brasna
2 cena belog luka
1 kasicica aleve paprike
4 kasike ulja

Evo slike koliko ja stavim ovih sastojaka i kako izgledaju vodite racuna da ne jeem meso iz pasulja , jede ga samo Manoli.
corbast pasulj
Ono sto ja dodajem u pasulj

Priprema:
Vece pre 
Prebrati pasulj od ostecenih zrna.
Potopiti ga u vodu da odstoji preko noci.

Sledeceg dana
Procediti pasulj od sinocne vode.
Sipati u serpu vode.
Dodati kasicicu sode bikarbone u vodu i presuti procedjeni pasulj.
Kada voda provri ostaviti da se kuva jos 10-ak minuta.

Ponovo procediti pasulj i ponoviti postupak [bez sode bikarbone].
Nakon tog drugog kuvanja procediti pasulj i u drugoj serpi [ ili istoj samo opranoj] mozete nastaviti kuvanje.

Konacno kuvanje
Sitno iseckati crni luk. U serpu nasuti ulja da prekrije dno.  Zagrejati na srednjoj varti.
Kada se ulje malo zagrejalo dodati u serpu luk i prziti dok ne dobije staklast izgled [10 minuta] .
Povremeno mesati i dodati malo vode da ne bi zagoreo. pred kraj posuti luk jdenom kasicicom vegete, promesati i prziti oko minut.

Kada je luk poprimio staklast izgled [ ili postao providan] dodati u serpu slanine i suvog mesa.
Proprziti dok meso ne promeni boju [tj. ne bude crveno]

* Ja sve ovo vreme drzim poklopljenu serpu kako bi sastojci poprimili mirise i aromu jedni od drugih.

Doliti litar i po vode u serpu [ u kojoj su lu i meso] i ubaciti pasulj. Sve promesati i kuvati na srednjoj vatri dok ne provri.
Kada provri ubaciti rendanu sargarepu i pariku u jednom komadu [naravno ociscenu od semena i peteljke] i lovorov list.
Dodati pola kasicice soli.
**Ne preterujte sa doadavanjem soli jer je dimljeno meso [ u mom slucaju prsuta] obicno slano.

Ostaviti da se kuva na laganoj vatri.
Nakon sat vremena ja dodam kobasice, a izvadim lovorov list.

Ostavim da se pasulj kuva sve ukupno 2.5 / 3 sata u poluotvorenom loncu [na varljacu sto bi rekle iskusne domacice].
Pre zaprske proverite kolicinu vode u loncu. Ako je dosta isparilo i ako zelite vise corbe dodajte 1.5 veliku casu vode.
[ Ja dodajem pola case , jer mi se cini da dodavanjem vece kolicine vode jelo izgubi nesto od ukusa. Probala sam i sa manje i sa vise dodate kolicine.
Uostalom kasnije pri podgrevanju pasulja [sledeceg dana] uvek dodajete po malo vode kako ne bi zagoreo.]
Obavezno pustite da nakon dodavanja vode pasulj ponovo provri, pa onda predjite na pripremu zaprske.

Nakon 3 sata spremim zaprsku ovako:
U manju serpicu sipam 4 kasike ulja i zagrejem na laganij vatri.
Kada je ulje zagrejano [ ne previse da prsti] dodam veliku kasiku brasna uz konstantno mesanje dok brazno ne poprimi zuckastu boju [ vrlo kratak vremenski preriod] onda
dodam sitno seckani beli luk, vratim na ringlu, promesam i
konacno dodam kasikicu aleve paprike opet uz konstantno mesanje kako ne bi zagorelo.

Zaprksa je dobra ako ima crvenkastu boju.

Prespite zaprsku iz serpice u pasulj uz lagano mesanje [naravno :) ].
Dobro promesajte pasulj i ostavite jos 15-ak minuta da se kuva.
---
Joj i dok ovo pisem osecam miris i ukus mog dragog pasulja...

Pasulj uz vrucu pogacu i tursiju pamtim jos iz detinjstva .
Leti smo, u Kacabacu,  nakon branja pasulja i cukanja  i sakupljanja rasutih zrnaca po tom delu dvorista obacvezno cekali da baka skuva mladi pasulj [ onaj koji nije uspeo da sazre do vremena branja] i ispece pogacu u crepnji ...

Majka me je uvak kritikovala da ne jedem po 3 tanjira pasulja jer ce mi se "rasiriti creva" :) ali ko ce odoleti mom dragom pasulju.

Kacabac: Deda Bosko, Lucika i ja u nasem voristu.
U studentskoj menzi sam 5 dana u nedelji jela pasulj uz pohovanu ribu i kiseli kupus posut alevom parikom .. po tome su me svi znali.
Da, jesam.. probalasam da jedem i nesto od oni preostalih 10-ak vrsta jela iz izvrsne suboticke menze ali .. ne vredi ... gozba za mene pocinje i zavrsava se PASULJEM.

Nostalgicno vas pozdravljam iz vremena kada smo jos imali konja. Zvao se Lucika.
I kada smo imali nas pasulj koji je rastao uz kukuruz i kada smo jeli pogacu i pili mleko gusto i sa kajmakom.
Iskreno se nadam da cu uspeti da obnovim sve to u Kacabacu ali .. to je neka druga prica...
---
A sada PRIJATNO!

Jedan odlican recpet za pocetnike mozete procitati i videti slike ovde ->
 Pasulj za pocetnike





Nema komentara:

Objavi komentar

Thanks for comment...
Enjoy Life!