WEB notes: Kako dodati novu stranicu na blog?

Kako dodati stranicu na blog u Bloggeru
 
   Kako sam vremenom radila na blogu i postavljala postove sa različitom tematikom poželela sa da ih izdvojim po grupama i permalinkove (permalink - veza/link ka pojedinačnom postu) ka istoj temi grupišem na jednoj stranici.

Takođe tekst o sebi, ili o načinu sponzorisanja ili o uslovima koršćenja i sl. je veoma zgodno postaviti vidljive čitaocima.


  • Stranica O meni (About me) je prilično važna. Mnogu će poželeti da saznaju: ko ste vi, da čuju vašu priču ili da vide čime se vi bavite. Dobro je (kao i u realnom životu) predtsaviti se drugima, maka sa nekoliko rečenica.

Ja u stvari nakon čitanja prvih par rečenica posta i pogleda na dizajn bloga, uvek skoknem do stranice About me (O meni), pa posle nastavim sa čitanjem postova. Kod mene na ovom blogu to je druga stranica po posećenosti (odmah posle stranice Recepti kojoj pod hitno moram da izmenim dizajn i učinim je više preglednom nego sto je sada ) u hiljadama više nego ostale stranice na blogu. Prosto ljudi vole da znaju "sa kim imaju posla" :) 

Postoji više načina da se predstavite u zavisnosti od toga kome se obraćate (čitaocima, ili potencijanim sponzorima ili budućim potencijalnim poslodavcima, izdavačima vaše buduće knjige, medijima, kupcima ...) i ova tema zaslužuje poseban post. 
  • O uslovima korišćenja tekstova i fotografija sa vašeg bloga je takođe važna - te autori često izdvajaju taj teks kao posebnu stranicu. 
Na temu:  
Zašto koristiti politiku privatnosti, uslove korišćenja, zaštitu autorskih prava (…) na Web sajtovima? Gospodin Dragan Varagić je napisao veoma koristan tekst. Preporučujem da ga pročitate. LINK

Ono što je važno, jeste da obratite pažnju na Creative Commons (CC) licence, koje vam pružaju mogućnost da zadržite prava na delo i da istovremeno dozvolite drugima korišćenje dela.

  • Potencijalnim sponzorima je takođe preporučljivo obratiti se posebnim tekstom i kome ćete im ponudi svoje sulove saradnje i načina na koji se može ostvariti. Na engleskom se zove Media Kit.
 Dobar primer je na blogu The Art Of Simple (kliknite da vidite) Ovaj i slične primere ću morati da prevedem ubrzo, jer želim da imam ovu stranicu i da krenem već jednom da tražim sponzore.

Osim ovog jednog CretaVita već dva meseca stagniram - a i njega sam našla zato što radim za njih. 
U stvari čekam da malo popunim blog (do decemra prošle godina nisam baš ozbiljno shvatala blogovanje) kako bi imala predtsavu kome bi reklamiranje na njemu bilo interesantno ... 
Opet tema za poseban post.

Da pređem na stvar već jednom ... 

Kako da otvorim novu stranicu na blogu?

1. Udjite na kontrolnu tablu bloga.
2. Kilknite na  Stranice.
3. Kliknite na Nova stranica.

Otvaranje nove stranice na blogu
Otvaranje nove stranice na blogu
4. Napišite Ime stranice i u polje za post dodajte: Tekst  (o unosu teksta sam pisala OVDE) i/ili video i/ili sliku (o unosu slika sam pisala OVDE)  i/ili link  u zavisnosti od toga šta želite i šta mislite da treba da bude na stranici. 

Naslov i sadržaj nove stranice na blogu
Naslov i sadržaj nove stranice na blogu

5. Sačuvajte stranicu (pritiskom na dugme Sačuvaj) - stranica nije time objavljena i ne vidi se na blogu.
6. Pregledajte stranicu (kliknite na dugme Pregled) kako bi videli izgled stranice kada bude objavljena. Ako želite da nešto promenite pre objave - ponovite postupak. Promenite, proverite ...

Pregled izgleda nove stranice na blogu
Pregled izgleda nove stranice na blogu
7. Objavite stranicu (klikom na narandžasto dugme Objavi)

Objavljivanje nove stranice na blogu dugme Publish
Objavljivanje nove stranice na blogu 

8. Idite na funkciju Izgled na kontrolnoj tabli i kliknite na nju. Otvoriće vam se radna površina na kojoj vidite raspored elemenata na blogu. Ispod polja Naslov bloga imate polje  Starnice. U levom donjem uglu imate plava slova Uredi (Edit). Klikinte.

Ekran funkcije Izgled
Deo ekrana kada kliknemo na finkciju Izgled. 

9. Otvoriće vam se novi prozor u kome možete da vidite svoje objavljene stanice.
Ako imate više stranica, možete klikom  (držte prst na levom dugmetu miša) na obeleženi kvadrat ( kao Rubikonova kocka samo siva) i prevlačenjem da menjate redosled stranica.

Novi prozor sa svim stranicama na blogu
Novi prozor sa svim stranicama na blogu

10. Kada ste rasporedili stanice po redosledu koji vam odgovara. Sačuvajte promene klikom na dume Sačuvaj.
Sačuvajte promene klikom na dume Sačuvaj.
Ne zaboravite da sačuvate promene

Stranica može biti i link ka nekom drugom blogu ili sajtu. Ja imam još tri bloga sa različitom tematikom, te sam smatrala logičnim da stavim i njih kao deo ovog bloga.

Kako da stranica na blogu bude link ka drugom blogu/sajtu/nekoj drugoj spoljnoj stranici?

a) Otvorite opciju Izgled  (korak 8)
b) Kliknite na plava slova Uredi u polju Stranice (korak 8)
c) Otvara vam se drugi prozor gde se nalaze imena svih stranica i ispod njih se nalazi + Dodaj vezu (Add link page - na slici) 
d) Kliknite na ta plava slova i otvara vam se treći prozor u kome upisujete ime stranice i dodajete web adresu te stranice
Kako da stranica na blogu bude link ka drugom blogu/sajtu/nekoj drugoj spoljnoj stranici?
Unos imena stranice (tačnije dugmeta) koji nas vodi na drugu web adresu

e) Sačuvajte promenu klikom na dugme Sačuvaj.
f)  Automatski će vam Blogger vratiti na prethodni prozor i tu takođe sačuvajte promene.

Znak  X  kod stranice, koja je u stvari link ka drugom blogu/sajtu/ nekoj spoljnoj stranici, označava da je u bilo kom trenitku možete obristati klikom na njega (X).
Stranice bloga
Tips
Ako želite da vam meni sa stranicama bude vertikalno (levo ili desno) na blogu. Otvorite Izgled, kliknite na polje Stranice levo, gde su TRI TAČKE (levi klik mišem i držite dok prevlačite do željene pozicije).
Verikalni meni
Meni sa stranicama će biti levo od postova na blogu (mogu biti i desno ako ih tamo prevučete)

Ovo što kod mene na slici piše Pages ( Stranice) to je naslov za meni sa dugmadima za stranice i može se izmeniti Klikom na Uredi (Edit).
Kvačice u kvadratićima po kazuju da su stranice objavljene tj. koje stranice vide posetioci bloga.
Ako kliknete na kvačicu, stranica neće više biti vidljiva posetiocima bloga. 

Pormena naslova menija npr. Sadržaj 

*** Novootvorene stranice na blogu u Blogger-u su statične - to znači da one imaju fiksni sadržaj, koji možete promeniti jedino ako ponovo otvorite stranicu i izmenite je. To nisu stranice na kojima možete da pišete postove i neće dinamički menjati izgled kao Home stranica bloga.  One služe da se na njima postavi sadržaj koji se ne menja često.

*** Mobilni uređaju još uvek ne vide stranice bloga u Blogger-u. Ako neko ima svežiju informaciju - molim neka napiše u komentarima, da li se išta promenilo po ovom pitanju.

Ako imate pitanja sugestije, pohvale pišite mi. Ako mislite da bi ovaj post mogao da bide od koristi nekome, onda ga podelite sa drugima na društvenim mrežama (Facebook, twitter, scoop.it, G+, Pinterest ...). Hvala Vam. 

Pozdravljam vas do sledećeg čitanja,
Tatjana

Broj komentara: 7:

  1. Zanimljivo. Da ti kažem, i ja isto radim na svakom blogu. Pročitam neki post i kliknem da vidim ko je ta osoba, čime se bavi, šta radi...
    Smatram da je stvar kulture staviti neke podatke o sebi. Ne mora se ići u detalje, ali u par rečenica se predstaviti ljudi,ma koji "svrate" na blog jer to dođe kao da vam je neko došao u kuću ili radnju.

    OdgovoriIzbriši
  2. Hmmm eto ja sad i ne mogu da se setim da li sam pisala nešto o sebi kod mene na blogu? :) Znači i to da stavim na "to do" listu :)
    Kao i obično,odličan i počan tekst.Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlično kao i uvijek. Ja baš nisam napisala ništa,mislila sam da to ljude uopšte ne zanima. Profesionalno je profesionalno,moraćemo to odraditi,hahaha. Hvala,Tatjana.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nego sta da se upoznamo i uzivamo u druzenju :)
      Hvala na komentaru.
      Suncano i mirisno prolece nam svima zelim ...

      Izbriši
  4. Hvala, baš mi je koristilo. Odavno nisam osvežila svoj blog, pa sam mnogo toga i zaboravila. Uzgred blog o Kritu me takodje oduševio. Pozdrav, Aleksandra


































    počnem da doterujem svoj blog...pošto odavno nisam pa sam mnogo toga i zaboravila. Uzgred oduševio me blog o Kritu













































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































    OdgovoriIzbriši
  5. Ja sam početnik i nova u ovim vodama, tekst mi je pununo pomogao da shvatim kako funkcionišu neke stvari. Hvala

    OdgovoriIzbriši

Thanks for comment...
Enjoy Life!