Recept: Medenjaci, kraljevska glazura i crtanje medenjaka

Moja durgarica Mira mi je dala recept za medenjake.
Jednostavno se prave i brzo peku.
Recept medenjaci i kraljevska grlazura
Medenjaci za Novu godinu 2020.
Ginger bread recipe
Prvi pokušaj čipkanih medenjaka 


Glazura za crtanje na medenjacima - se takođe jednostavno pravi, a crta se ... vremenom sve bolje i bolje...

MEDENACI:

300 gr mekog brašna
100 gr margarina / maslaca (otopljenog)
1 jaje (umutiti ga posebno, viljuškom)
100 gr šećera (može i braon šećer)

1 vanil šećer
1 prašak za pecivo
1/2 kašičica cimeta
1 kašičica đumbira melvenog
1/2 kašičice melevnog karanfilića / ne mora/
1 kapičica kaka /ne mora, ali ako želite tamnije kolačiće stavite/
(pola bočice ruma - ja dodajem)

4 kašičice meda

Dodavati postepeno svaki satojak i mešati, i zatim dobro mesiti da se sve sjedini.
Ostaviti u frižideru da odstoji testo par sati.  
/ Najbolje da prenoći u frižideru,umotano u providnu foliju. /
Ugrejati rernu na 180 stepeni.

Recept za testo
Testo za medenjake
Zatim ga na brašnjavoj podlozi razvući na debljinu od oko 4 mm  i vaditi modlom kolačiće.
U plehu, sa papirom za pečenje poređati kolačiće, ali na razmaku debljine jednog prsta, da se ne zalepe jedan za drugi, jer će testo porasti i malo nabubriti.
Peći na 180 stepeni oko 10-ak minuta, dok ne promene boju, tj proverite koliko su pečeni - čakalicom.

Medenjaci poređani na papiru, spremni za pečenje
Ne brinite ako su mekaniji u rerni jer će se stvrdnuti kada se ohlade. 
Ja sam bila zabrinuta kada sam stavila ruma, mislila sam da su mekani zbog toga i onda sam ostavila da gotovo zagore ... kod druge ture sam izvadila samo kada sam zaklučila golim okom da su dobri i sve je bilo u redu... stvrdnuli su se kada su se ohladili)


Ispečeni medenjaci


KRALJEVSKA GLAZURA:

1 belance
200 gr šećera u prahu (prosejati)
2 kašike soka od limuna (iscediti)
Boja za hranu (po želji izdeliti izmućenu glazuru koliko boja koristite i u kojoj količini bi Vam koja boja trebala. Ja dodajem boju u prahu. 
(p.s. Boje u prahu su jače, brže se suše, vodite računa da tečna boja razvodnjava gustinu glazure pa trebate dodati još popotrebi čećera u prahu i , po mom iskustvu, jako se sporo suši glazura na kolačićima. Bolje su BOJE U PRAHU!)
1 kašičica gistina (ne mora, ja dodajem)
Kese punjene kraljevskom glazurom 
Novogodisnji medenjaci sa grazurom
Novogodišnji medenjaci

KAKO SE PRAVI KRALJEVSKA GLAZURA:

1. Belance umutiti viljuškom
2. Dodavati kašiku po kašiku u vremenu od oko 7 - 10 minuta, dodavati, šećer u prahu i mešati lagano kašičicom.
3. Dodavati po malo limunovog soka uz mešanje kašičicom.
* Dodavati po malo gustina, ako ga imate i kao želite.

Podeliti glazuru u činijicama, na broj boja koje želite da korstite, a i  za glazuru za .konturne linije.
Dodajte boju (ja u prahu) u svaku od činijica.
Ako je smesa gusta dodajte kašičicu vode, tako što ćete umočiti kašičicu u vodu i nastaviti da mešate, ponoviti sve dok ne dobijete željenu gustinu.

Kolika gustina odgovara - to ćete uglavnom vremenom i iskustvom shvatiti. Za početak će biti dovoljno dobra, tj odlična, ako je uradite po receptu /* bez gustina.

Ako je smesa retka (a za konturne linije nam treba gušća glazura) onda dodajete po malo šećera u prahu dok ne dobijete onu gustinu koja Vam odgovara, uz mešanje.
* I boje su bolje, kada prenoće u frižideru.

Kese sa kraljevskom glazurom podeljenje po bojama

Prvo kontura, a zatim punjenje glazurom
KAKO NAPRAVITI ŠPRIC ZA GLAZURU OD KESE za zamrzivač:

Nemam špric, pa kraljevsku glazuru sipam u kese.
Pokušaću da objasnim kako. 

U duboku čašu stavim jedan donji ćošak kese i punim kašikom sa glazurom, drugi ćošak i otvor kese ostaju izvan čaše.
Zatim vežem kesu, onaj deo koji viri iz čaše, gumicom za tegle dobro, da pri pritisku ne iscuri na spoljnu stranu.

Vrh u kome je boja se na vrhu iseče makazama, toliko da može glazura da curi, kada pritisnete kesu.

Kada se medenjaci ohlade
konturnom glazurom iscrtavate oblik crteža, ostavite da se osuši.
Kada se konture osuše, puniti površine bojom.

Evo i videa  ispod slike koji  će Vam pomoći oko gustine glazure. 

kraljevsa glazura za medenjake
Moji omiljeni crno beli medenjaci.

 


Uživajte u čarolijama pripreme kolačića!


Evo još kolačića medenjaka za medena vremena

kraljevska glazura
Kraljevska glazura na medenjacima

Kolačići za Novu godinu
Čipkani medenjak

Novogodisnji medenjaci 

Novogodisnji medenjaci


Čipkani medenjaci

Medenjak 2020
Jedan deo medenjaka je gotov

U procesu crtanja na medenjacima




Jedno predivno zimsko veče i igra sa medenjacima

Omiljeni medenjak ove godine


Medenjaci 2019.

Moji prvi medenjaci

Moji prvi medenajci 2019.



1 komentar:

  1. Izgledaju božanstveno i podsećaju me na detinjstvo
    https://novamustrica.rs/

    OdgovoriIzbriši

Thanks for comment...
Enjoy Life!