BARSELONA: transport od aerodroma i po gradu /video/

 Barselona je veoma dobro organizovana što se tiče javnog transporta. 
Nema potrebe za taxijem, osim ako ne ostanete duboko u noć. 

Karte za javni prevoz u Barseloni 

Ja sam krenula iz Atine i odmah sam počela da snimam videe o tome kako i čime putujem.

 Kako sam odabrala stan u centru  tj. baš blizu vsge što sam nameravala da posetim, nisam imala potrebe da koristim / osim par puta iz radoznalosti i književnog iskustva/ javni prevoz.

PUT OD AERODROMA DO GRADA

Izgledalo mi je sasvim pristojno da idem busem A2 sa Terminala T2. Pošto sam sletela na T1, malo sam bila zbunjena gde bih našla T2 i ljubazni ljudi su mi objasnili da treba da sednem u bus koji kruži od jednog do drugog terminala. / u videu je objašnjenje/ 

Kartu sam kupila na automatu i odabrala sam povratnu kartu / 12,50 evra / 
***Vodite računa  o tome da imate sitnije kovane  apoene ili novčanice od 5 i 10 evra kada kupujete karte na automatima, jer ako kupujete kartu npr ya 2.55 automat neće primiti novćanicu od 10 ili 20 evra nego sitnije.

Put od T1 do T2 je trajao oko dvadesetak minuta. CENOVNIK karata za linije A1 I A2 aerobusa koji prevozi od Aredroma El Prat do grada  - je ovde kao i imena stanica u gradu , a možete ih kupiti i online unapred. 

Još jedan od načina da od areodroma El Prat dođete od grada je metro linija L9 .

I naravno uvek se može uzeti taxi koji košta oko 30 evra / ali cene nisu fiksne/.

El Prat to Bracelona aerobus
Trase A1 i A2 linija autobusa od aerodroma El Prat do grada

JAVNI TRANSPORT U BARSELONI

Kada sam želela da odem metroom do Case Batllo uveče, onda sam kupila 5 karata od 2,55 evra koje važe za TRAM, BUS I METRO / po jedna vožnja/ . A npr. casual yelena karta je za 10 vožnji i košta 12,5 evra... pa vi izračunajte kako ćete se kretati.

5 karata jer sam izračunala da mi toliko treba te sedmice. Jedna ako me mrzi da pešačim do Torre Belesguard-a, dve  za večernju posetu Casa Mila-e i jednu za svaki slučaj.

LINIJE METROA možete pregledati ovde  i kada vidite crveni romb i u njemu slovo m .. to je ulaz/izlaz iz metroa i tu možete kupiti karte. Oynake ya linije metroa su L1, L3, L4, L5.

* Obratite puno pažnju u METROU na stranu tj. na pravac u kome idete i gde i u koju liniju ulazite, jer nisu baš najjasnije obeležena imena mesta / posebno ako se prvi piut vozite/, pa se može desiti da odete u suprotnom pravcu.... 

Ja sma u Atini navikla, da je jedna linija na jednom nivou, a u Barseloni je više linija u ISTOM nivou /tj. na istoj stanici /  pa nisam ni gledala i ušla u prvi metro koji je naišao, a on nije bio moj .... ništa strašno, ali ako su sitni noćni sati, onda može biti nezgodno...

Karta metroa u Braseloni
Metro karta Barselone


KARTE ZA JAVNI PREVOZ U BARCELONI online možete kupiti ovde. Tu su i objašnjenja kada je najbolje koji kartu kupiti. Odlicno !

* Obratite pažnju na logoe jer oni pokazuju za koje prevoze je karta i npr. ove prve plave imaju u levom donjem uglu i dodatak da veže i za transport do aerodroma !

Sve u svemu plave karte kupite u Metro ulazu. Izračunajte koliko puta ćete se voziti i koliko novca će vam trebati za to, pa uzmite za dva , tri, pet dana ili pojedinačnu kartu. 

Za razliku od Atine, ovde se karta čekira samo na ulazu u metro / u busu i u Atini je samo na ulazu/. NEMOJTE da se švercujete, jer sam ja putovala dva puta busem i oba puta je kontrola radila svoj posao. 

Autobuske i tramvajske linije po Barseloni.

Ako na karti imate slovo B ili sliku busa onda karta važi (a sve važe) za prevoz autobusom i čekira se u busu. Ako niste kupili kartu, shvatila sam da se u busu kod vozača, može kupiti karta, posebno u noćnim satima. Time table možete pregledati ovde

Ako imate iskrivljeno pod 45 strepeni slovo T onda se tom kartom možete prevoziti i tramvajem. U drugom slučaju, možete kupiti i na tramvajskoj stanici na automatu koji proma i kartice, možete kupiti kartu za prevoz.

U Barseloni se može i rentirati biciklo, što je posebna vrsta avanture i lepote. Crveni bicikli koje možete videti na glavnim tačkama u gradu su za lokalno stanovništvo i spadaju pod javnui prevoz koji se plaća na mesečnom nivou i odlično je urađen sistem evo pogledajte ovde.

Ovo je jedan od sajtova na kome možete iznajmiti bicikl link ovde 2 sata je 8 evra, 4 sata 10 evra, a npr. 24 sata je 

U videu možete pogledati kako izgledaju autobuske i tramvajske stanice i koje su boje.
U videu sam i snimala gradske ulice i možda sam mogla da montiram i muzičku pozadinu, ali kako želim da se sećam svog osećaja koji prate i zvukovi Barselone, ipak sam ostavila sirovi materijal i nadam se da će nekome biti od koristi kada bude planirao put u ovaj živahni elegantni grad, a onima koji neće putovati da će uspeti da dočara duh ulica Barselone.

Moja preporuka su duge lagane šetnje od tačke do tačke, jer Barselona ima toliko prekrasnih detalja na svakom koraku, bilo da je savremeni kvart u pitanju ili je to istorijsko jezgro. Detalji, detalji, detalji čine Barselonu izuzetnom i prepunom priča.

Pozdrav do naredne priče iz Barselone.


BARSELONA  VOŽNJE I ŠETNJE PO GRADU


* Odlične informacije o prevozu u Barseloni su ovde , i ovde  i  ovde

Nema komentara:

Objavi komentar

Thanks for comment...
Enjoy Life!