Recept: Liker od krušaka KRUŠKOVAC [Pear Liqueur Recipe]



LIKER OD KRUŠAKA 
by Mira Vujic

Potrebno / za oko 2 litre likera :
2 kg sočnih aromatičnih krušaka
1,5 kg šećera
1,5 litar ljute rakije (jake)
nekoliko karanfilica (ja ih nisam stavljala)
sok od limuna


Kruške oprati, izrendati pa nakapati limunom.
U vecu teglu režati red krušaka, red šećera, od gore staviti karanfilić.
Tako redom dok se sve ne utroši, a od gore da bude šeććer.
Zaliti ljutom rakijom, tegle povezati celofanom i ostaviti na suncu oko tri nedelje.
Povremeno protresti sadžaj tegle.
Kada prođu tri nedelje, sok ocedite na cediljki, stavite u čiste suve boce, zatvorite plutanim ili metalnim čepom.

Čuvati na hladnom.
Dobije se oko 2 litre likera.
Pre služenja, bocu sa likerom promućkajte jer ce se stvoriti talog koji treba popiti.

---

LIKERI (kako sam ih ja zavolela)
Mira Vujic 

Kada sam bila mala devojčica, moj deda je imao svoju rakiju od raznog voća. U jednom uglu prostranog predsoblja držao je svoje flaše sa rakijom. Često je po svom ukusu pravio razne mešavine.

Taj miris u vazduhu meni se veoma svideo i kada sam dovoljno odrasla da znam da pravim i koristim likere, pocela sam sa tim zadovoljstvom-poslom:-)
I ja često kao i moj deda koristim razne vrste slabe voćne rakije po svom ukusu, tako da dobijam lepe likere!!!
Sada imam čitavu kolekciju likera!

Bolje su tamne boce od providnih, nikada nisam koristila keramičke ili porcelanske, i pampur [ako imate] je bolji od metalnog čepa  - ove savete sam procitala u časopisu davno

Živeli!
* p.s. O toem kako se pravi  rakija Viljamovka pročitajte ovde

Pear Liqueur - recipe

English version - for friend Konrad

Pear Liqueur - recipe

INGREDIENTS:
2 kg fresh juicy pears
1.5 kg  sugar
1.5 l strong rakia http://en.wikipedia.org/wiki/Rakia
[try to find in some of supermarket or other shops] at least you can use rakia from grape - someone tried and with votka [I am not sure about result with Votka]
several clove
lemon

* Bigger jars
* 2 Bottles
* Cellophane & rubber bands [for jars]
* 2 Cork stopper

Pear Liqueur - recipe

DIRECTIONS:
1. Wash pears 
2. Grate them
3. Add on grated pears drops of  lemon juice

4. In a larger jar  arrange the layer of  pears, layer of sugar,  few cloves [1 or 2]
again   layer of  pears, layer of sugar, few cloves [1 or 2]
again the layer of  pears, layer of sugar,  few cloves ...
last layer [on top of jar] need to be sugar!

5. Pour all [into a jar] with a strong rakia
6. Jars cover with cellophane & fix it with rubber bands

7. Jars with peras and rakia leave on the sun 3 weeks
8. Time after time shake jars
9. After 3 weeks straining jouce [from jars]

10. Wash and well dry the bottles.
Pour the liqueur into the bottles [ better is dark bottle]
Close the bottles with  cork stopper
* Should be 2 lit. of liquer

11. Store in a dry and cool place
12. Shake bottle  before serving


Cheers and long life!

Nema komentara:

Objavi komentar

Thanks for comment...
Enjoy Life!