Danica Vulicevic: Život, Anka, vi i ja i ... đubrište

Pančevo, 16, avgust 2013.

Anku sam srela u dvorištu. 
Okrenula se i ljubazno me upitala da li mi nešto treba. Pitam je šta sakuplja. Plastičnu ambalažu, kaže, drugo ne primaju. Mala otvorena prikolica pored kontejnera izdeljena je kartonskim kutijama, tako sortira otpad. 

Kaže mi da nije oduvek ovo radila, ali od kako joj je muž ostao invalid ne može više da radi na pijaci. Priča mi kako je tamo svašta videla, ucenjivanja, krađe i da inspekcija nikad ni na jednu nije reagovala. Samo bi skupljali „porez“ u robi od prodavaca na tezgama. 

Sad je jure da joj naplate kaznu što sakuplja otpad. Pokušavam da otkrijem končić logike zašto bi je neko gonio, pokušavam da otkrijem nešto sumnjivo. Ništa nije razbacala, na primer. Pokušavam da se ne nerviram. Ne uspeva mi. 
Waste Land -dokumentarni  film koji nas budi i tera na duboko duboko razmišljanje ....Više na zvaničnom sajtu

Tamnoplave oči u gustim crnim trepavicama, pune su suza. Gledaju me. Ima troje dece koje treba spremati za školu. Brankovu - pitam, jer je najbliža. Ne, kaže, najstarija je tako krenula, ali nije imala za knjige. Nešto bi joj nabavili, ali većinu ne. 

Počela je sa odličnim, pa sve teže pratila, dok nije pala razred. Onda je majka zamolila da ih sve prebace u Marinu. Tamo knjige bar ne mora da kupuje, kaže. Sad sam se i ja setila kudrave dece, idu bosa, da. Pade mi na pamet kako bi je trebalo snimiti, da je čujete, ali me bilo sramota te pomisli. Kakav Fejsbuk, čoveče. Šta to njoj znači? 

Njen muž, invalid, nikada nikakvu pomoć nije dobio, ona kao majka troje dece, takođe, njena deca, kao učenici, isto, Romska zajednica, odgovara mi, ne samo da im ni dinara nije dala, već bi i paketiće koje pristignu negde preprodavala... 

Za njene ne postoje ustavna prava, Deklaracija Ujedinjenih nacija ih mimoilazi, u mreži socijalne zaštite rezervisane su im rupe. Tu je Zakon, u sili svojih represivnih podanika. Ako i postoje, to je zato da bi se ostali osetili bržim, lepšim, pametnijim i čistijim. Ovo poslednje je tačno - ona skuplja i razvrstava đubre koje je druge mrzelo da sortiraju, pa ga odnosi na recikliranje.

Fejsbuk treba nama. Pa hajde da ga iskoristimo brzo, lepo i pametno.
Anka živi u mom komšiluku. Ne traži novac. 

Skuplja plastičnu ambalažu, čisti i krči dvorišta i podrume za bilo šta staro što vam ne treba. 

Ako vam je takva pomoć potrebna, ako imate neku zalihu pet plastike, ili vam je ostalo bilo šta što može iskoristiti ona, njena deca, muž, ili će prosto prodati na Starom buvljaku - napišite u inbox-u kod mene gde biste to ostavili, a ja ću njoj javiti da dođe po stvari. 

Hvala vam što ste sve ovo iščitali. 

Ljubim vas,
Danica Vulicevic

Nema komentara:

Objavi komentar

Thanks for comment...
Enjoy Life!